Tänk att det ska vara så svårt att leva hälsosamt. Om man inte röker så äter man eller nånting annat. Nu har jag nog nått en vikt som börjar kännas för jävlig. Så idag har jag börjat mitt nya liv:) Den här bloggen kommer att vara min privata enskilda dagbok, men kanske den hjälper mig att hålla fast vid mina nya vanor. Förutom att banta, har jag lovat mig själv att vara SNÄLL mot folk, och att sluta upp med att GE GODA RÅD. Vet att jag är en sån mänska att jag hela tiden ger goda råd och låtsas vara allvetare inom alla områden. Inte undra på att folk blir arga på mig. Kan inte fatta att jag igen har ställt till det för mig i Canidae, med Marina som hatar mig, och klagar hit och dit. Först fick jag lova att sluta som skolare, för att jag var alltför elak och allvetartyp där också. Sku ju ha varit kiva att dra skolningar i framtiden också, men det har jag förstört. Nu får jag lov att dra mig ur hela styrelsen också, nå lika så bra, ingen sku har röstat på mig mera ändå. Ja ja, så är det. Tarja från Nummela är tydligen arg hon med, snart har jag inga träningsvänner kvar:( Men nu har jag lovat mig själv att inte tala illa om folk, och inte ge goda råd. Här i bloggen ska jag rannsaka mig själv dagligen, och se hur dagen har gått.

Nå jag börjar med den här dagen. Maten har jag klarat bra, har ätit enligt GI metoden och klarat det bra. Och dessutom var jag på en 6 km länk med hundarna i stormen. Så där känner jag mig nöjd.

Men sen måste jag ju igen klaga på Marina när jag mejlade med Tarja, och det var ju helt onödigt. På jobbet var jag inte heller snäll, kunde inte behärska mig, utan fräste hit och dit och drällde ur mig allt möjligt gement och elakt.. fyyyyy . Nya tag i morgon.

Kerstin (hyresvärden) var in och jag blev jättesur, eftersom hon tänker sälja fastigheten, och har hört samma rykten som alla andra att Affes är sålt och ska vara stängt 3 mån bla bla bla... Hela tiden kommer det nya bekymmer, min stackars mage som just repat sig efter att jag fått förlängningspappren, blev sjuk igen när Kerstin var in.

Annars var dagen positiv. Julhelgen har varit jättebra, och jag hade rejält med pengar. Hoppas att det blir över att spara till sämre tider. Nu oroar jag mig jättemycket över att det ska bli sämre på krogen igen efter nyåret, när vi måste stänga 3 på lördagarna och när det går så många rykten. 

Har tävling med Molli den sjätte januari, borde träna. Snart föds valpen och jag vet inte alls oma jag vill ha den. Tänk vad man  kan ställa till. Huuuur ska jag orka med en valp. Jag måste ju banta så jag täcks fara runt och träna med den sen och framför allt att jag orkar.

Nur slutar jag för idag..Jaa en sak till. Jag SKA minska med att sitta framför datorn. Ännu ett löfte.